Yihaaa

 
Jag glömde ju berätta om helgen. I lördags åkte vi ut till Canada Olympic Park för att titta på snowboardtävling. Vi hade med oss lite fika och klättrade upp en bit i backen, satte oss i en snödriva och tittade när de hoppade big air, när man åker i ett jättestort hopp och gör ett trix. Solen stekte verkligen och när vi kom hem hade jag en röd näsa och en halv röd panna. Men det tänkte jag ju inte på där i snödrivan. Sedan åt vi glass i tshirt. Solen är varm.

 

När vi hade kommit hem och vilat lite försökte jag sminka över min tvåfärgade nuna, vilket resulterade i att det såg ut som att jag tagit rouge i pannan. Sen bar det av till en westernbar vi googlat fram. Tydligen är Calgary ett riktigt rodeo-mecka och det var visst här alla samlades. Vi var där vid åtta och trodde att det skulle vara tomt, eftersom det var en bar. Men det var nästan fullt.

 

ALLA hade cowboystövlar och nästan alla hade cowboyhatt, jeansshorts, rutig skjorta eller sån slips som är en tråd. Och som de dansade. De travade runt där till bandets countrylåtar och svängde och snurrade. Några var riktigt duktiga. Vi åt hamburgare med en stek som biff och bacon på sidan om, sedan försökte vi bugga lite. Vi tittade när de andra dansade line dance och lite senare på kvällen när de modiga besteg den mekaniska tjuren.

 

Det tog inte lång tid innan vi också ville rida tjur. Hur svårt kan det vara, tänkte jag, jag kan väl sitta kvar på en bångstyrig häst, så varför inte en tjur? Och jag satt ganska länge, men fan vad svårt det var. Och jobbigt. Hade träningsvärk i flera dagar efteråt. Och en cool tattoo som minne. (Lugn mamma, det är en gnuggis.)

 

(null)

 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0