Halvtid, glada chaufförer och tusen minuter hockey

 

Ni vet sången om busschauffören? En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör... Det stämde aldrig riktigt i Göteborg, men jag tror jag hittat mannen bakom sången här i Calgarys kollektivtrafik. Kl 07:07 välkomnar han mig ombord på bussen med ett leende varje tisdag och torsdag. Sedan blir han bister, säger att jag måste betala mer, inte får någon biljett för att jag ju fick en igår eller säger att jag får ståplats, varpå han brister ut i skratt och blinkar glatt. Skojfrisk kille. Tur man hunnit dricka morgonkaffe...


På söndag har vi föresten varit här halva tiden. Panik. Vi har iallafall lite skoj att se fram emot. Ikväll ska vi på hockey. En riktig match. Tre hela långa perioder. Svettiga gubbar som slåss om en puck. Nä men det ska bli kul... De säljer väl öl och varmkorv? Kanske nachos? Imorgon är det st Patricks day. Det firar man tydligen här, och vi är inte sämre än att vi kan ta seden dit vi kommer. Skål!


(null)

Så här fint är det på morgonen. Kanske därför han är så glad.


Kommentarer
Postat av: Mom

Det är såååå underbart roligt att läsa om alla era trevliga/våghalsiga/knasiga/ljuvliga äventyr i Kall-Gary
Och jag är stolt över den lyckade byxlagningen du gjort. Bra där Tut. Det blir nog folk av dig också. :).
Älskar er. Ha det underbart även under er andra halvlek.

2018-03-17 @ 12:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0