I skogen mitt i stan

 
Vi bor nästan mitt i stan, precis på andra sidan floden, en kort promenad från downtown. Ändå pulsar vi genom snön för att komma dit och på bilderna ser det ut som vi åkt ut i skogen på äventyr. Vilken jäkla stad detta är. Tydligen brukar det inte snöa så mycket som det har gjort i år. De har snörekord och kylrekord, men det gör mig ingenting. Varje dag när solen skiner och snön gnistrar känner jag mig som en prinsessa i mitt eget winter wonderland. Och när vi kommer hem igen är det maj i Sverige. Det gör heller ingenting. Göteborg i mars är inte det mysigaste...
 
Men när solen skiner smälter mycket, som sedan fryser igen. Det har kommit fram galna istappar överallt och när jag gick nere i stan så lossnade en jättetapp och föll rakt ner på en parkerad bil. Motorhuven fick sig en riktig smäll och hade det vart en människa som stått där istället hade den nog inte stått kvar. Kanske får ha skidhjälp när jag ska shoppa i fortsättningen.
 
I dag har jag jobbat med journalistik. I morgon ska jag leka med söta barn. Sedan är det fredag och snart helg igen. Tiden går så fort. Jag tror jag måste gå ut och kasta snöboll på någon. Jonatan ligger i riskzonen...

(null)

(null)

(null)


Kommentarer
Postat av: Mam

Jaaa. Akta dig för de livsfarliga istapparna min söta lilla isprinsessa.
Den här veckan har jag varit en dålig bloggläsare. Ursäkt för det. Har varit på kurs å övernattat i hemsk säng å haft det allmänt eländigt. Men nu är det snart helg. Då blir det myyyyyys.
Tusen pussar å kramar till er båda.

Svar: Fy för hemska sängar och allmänt elände. Blä. I love you mom <3
Louise Olsson

2018-03-08 @ 22:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0