Byxletande och jackhittande

Välkommen till den försummade bloggen. Vilket uppehåll, flera dagar. Jag har varit iväg så dant att jag helt glömt bort att blogga. När folk frågar vad jag egentligen gör på dagarna är det svårt att svara, men uppenbarligen gör jag ju någonting.

 

I måndags vandrade jag Calgary runt i jakten på skidbyxor. Redan innan vi flög hit letade jag efter nya eftersom mina gamla var slitna, lite trasiga och väldigt tajta i midjan (de är nästan 10 år gamla). Men jag hittade inga så letandet fortsätter här. I helgen sprack de dessutom i baken, så nu måste jag faktiskt hitta nya.

 

Jag trodde allt skulle vara på rea nu och att jag skulle kunna välja och vraka bland coola brallor, men nä, de är slut. Överallt. Hur kan världens kallaste land som är fullt med snö ha slut på snöbyxor? Nåväl, eftersom jag verkligen behöver ett par byxor kom jag naturligtvis hem från shoppingrundan med en jacka... man är väl en Tut.

 

(Mom: Jag hittade byxor på nätet som jag beställde, de kommer på måndag, och jackan var faktiskt på superrea. OCH jag sydde faktiskt igen hålet i de gamla byxorna så de funkar så länge. Helt själv.)

 

(null)

 

(null)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0