Nytt hotell, nya möjligheter


Nu har vi lämnat Lake Louise och checkat in på ett jättefint lyxigt hotell uppe i bergen vid den lilla staden Banff. Vårt superfina hotellrum har definitivt den finaste utsikten, undrar jag om inte min fästman har något med det att göra... 😍

Igår spenderade vi dagen med att klättra upp och glida ner för en lång backe på badringar. (Okej vi behövde inte klättra så långt, det fanns ett åkband som man stod på upp för backen.) Jäklar vad det gick. Vi åkte tillsammans, ensamma, baklänges, med snurr och på alla sätt man kan tänka sig tills vi var helt slut. Då övertalade jag Jonatan att vi skulle hyra snowboard sista timmen. Han har aldrig åkt snowboard tidigare så självklart tog han sig ner för backen utan problem efter två åk. Jäklar vilken duktig lärare jag måste vara... eller?

Idag åt vi brunch nere i byn och gick längs gatan och kikade in i små butiker. Jag provade en mössa i rosa rävpäls med bollar på. Den kostade bara några tusen och passade perfekt på mig, om man ska tro expediten.

Sedan åkte vi upp för berget igen, bytte om från vinterdressen till baddräkt och gled ner i Banffs varma källor. Vattnet var 39 grader varmt och vi hade självklart mössa på oss. Vi var de enda. Folk tittade. Men vi hade också torra varma huvuden när vi klev upp ur badet igen, till skillnad från alla kanadensare och fransoser som säkert blir förkylda... #vuxenpoäng

Ikväll har vi bokat in oss på alla hjärtans dag-middag på hotellet. Det blir pastabuffe. Mums.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0