Vintern rasa-tut

 
Vad är det med vädret? I måndags var det strålande sol, i tisdags blev det mulet. Igår, onsdag ar vi ute på promenad och rätt som det var släppte isen på floden. Pang sa det, sen rasade hela istäcket och raceade i full fart ner för floden i små bitar. Det har varit en liten öppen kanal ett tag och det har varit mysigt att se den bli större och större, men helt plötsligt var den igenproppad av isflak som lossnat, glidig iväg och fastnat igen. Men nu släppte det. Poff så var halva floden öppen igen. De fatnade lite längre bort istället men det var coolt att se. Det var vi och ett pensionärspar som stod och tittade. Jonatan fimade, jag instgrammade och pensionärerna tittade med ögonen.
 
Isen var så tjock och det var så häftigt att se när den dundrade förbi och kantrade mot stranden. Jag vill gärna tro att det var när jag kastade en snöboll som alltihoppa började. En liten liten kuff som välkomnade våren.
 
Idag snöar det igen. Jösses. Men vad gör det för om några timmar begervi oss mot flygplatsen och möter våren i Vancouver (inte pensionärerna alltså, bara jag och Jonatan). Där är det tio grader varmt och eftersom det är västkusten ska det spöregna. Jag hade nästan glömt västkustvädret. Längtar inte hem. Nåväl, vi har utrustat oss med regnponcho och vattentäta skor. Det får bli väl, vi kan åka turistbuss med tak och titta på utsikten från resturanger. Men en dag ska vi visst iväg och hajka... nåväl.

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0