Tyska tåg och tre söta barn


Okej att man kan ställa klockan efter tyska tåg. De är i tid. Men där slutar allt positivt med dem. De är högljudda, gamla, ryckiga och har konstiga säten i konstiga avdelningar. I dag satt jag i en sån där liten kupé som dom alltid sitter i på tåget i Harry Potter filmen. Väntade på att tanten ska gå förbi med sin vagn och sälja hoppande chokladgrodor och pumpapaj. (Telefonen ville precis autocorrecta chokladgrodor till chokladgrodekort...)

Frankfurt var underbart som alltid. Jag lekte med mina barn. Vi spelade spel och gick till parken och lekplatsen. Jag drack jag sekt med min lilla mamma och lilla pappa och åt supergod hemlagad mat. I dag åkte vi till badhuset och åkte vattenrutschkana och bubblade bubbelpool. Det var skönt och kul och mysigt. Så nu sitter jag på Harry Potter tåget med blött hår och en bok som snart är slut. Jag läste mer än beräknat på vägen hit. Riktig tabbe. Fick åtminstone matsäck med mig så jag fick roa mig med att äta och spana efter chokladgrodetanten. 

Tre barn och tre au pairer. Top notch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0