Berlinbo

 
Hallå världen, jag bor i Berlin! Det blir lite mer verkligt och lite mer häftigt för varje dag.
Jobbet går bra, även om de första tre dagarna har bestått nästan uteslutande av att hälsa på folk och få information. Det är många viktiga papper i omlopp just nu. MEN, i dag fick jag min första uppgift. Jag fick ringa ett telefonsamtal och kopiera papper, något som jag klarade med bravur. Det låter kankse inte så viktigt men här ska tilläggas att mina chefer behövde veta en sak som de inte hittade någonstans och bad mig i egenskap av vass journalist att göra research för att hitta det. Jag, i egenskap av lat journalist, ringde ett samtal och fick fram informationen. Varför tänkte inte dom på det? Lat = smarta lörsningar. Jag skickade i alla fall ett mail med inoformationen innom tio minuter efter att de gett mig denna ohyggligt svårlösta uppgift. Bra start.
 
Efter jobbet gick jag och de andra praktikanterna och fikade. Jag upptävkte ett nytt shoppingcenter som måste utforskas och ett mycket bra café med fantastiskt stora bakelser. Bra café.
 
 
 
Så här ser det ut när jag går till jobbet.
 
Man måste vara försiktig när man korsar stora vägen bara.

Kommentarer
Postat av: Nicke

"Ringde ett samtal" ... ringde ett samtal och skällde ut någon stackare på information snarare. Haha... kram!

2015-01-30 @ 14:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0