Kronologisk ordning

 
Oj så mycket jag har att berätta... kronologisk ordning då.
Söndag: Vi åkte ut till Sachsenhausen för att besöka ett koncentrationsläger. Den guidade turen skulle starta klockan två som ni ser på schemat och som ni också ser så anlände vi med tåget redan vid ett. För att köpa biljetter, säkra en plats och ha lite buffert-tid. Men väl framme så kunde vi inte köpa några guidebiljetter i kassan för de skulle köpas direkt av guiden, klockan två. Då väntade vi. När klockan äntligen blev två och guiden kom så stod vi där ivriga och väntade. Bara vi. "Sorry, minst fem pers" säger guiden och går igen. Vadfan? Men det gick bra ändå, vi köpte audioguide och gick runt och lyssnade på hela historien på band itället. Mycket intressanta och otäcka berättelser. Det mesta var bombat och förstört så det var lite svårt att föreställa sig trorts att allt var utmärkt med "här stod baracken" och "här plågades fångarna". Men kankse lika bra det, det var tillräckligt obehagligt ändå.
 
Måndag: Efter jobbet tog jag mig  en kvart söderut för att träffa en liten korensk-tysk-svensk familj som hade annonserat om att de behöe en barnvakt då och då. Jag mailade och sa att jag var norra europas bästa barnvakt och blev genast ditbjuden för att träffa dem. Den lilla, sjukt söta, koreansk-tysk-svenska 11 månader gamla pojken var väldigt blyg i början med efter några minuter lekte vi och när jag skulle gå började han gråta. Ja... världens bästa barnvakt?! De skulle höra av sig väldigt snart sa de.
 
Tisdag: I dag bestämde vi oss för att åka på en liten weekend-resa. Ja inte i dag då men i helgen. Så vi bokade buss, hostel och gjorde ett schema för helgen. (Av någon anledning har dessa helgscheman blivit mycket uppskattade, precis som att vi kallar varandra för "fru efternamn" och låtsas vara tyska byråkrater.) När vi googlade efter sevärdheter såg vi att där kommer hållas ett neonparty-80-90-tals-disco på lördag och alla tjejer i neonoutfits kommer in gratis. Så vad gjorde vi en minut efter fem när vi glatt hoppade genom säkerhetsdörrarna ut från ambassaden? Raka vägen till affären och köpte neonfärgade handskar, hårband, kropsfärg och självlysande nagellack och hårspray. Det här kommer bli KUL!
 
Jag har även lyckats låna en telefon från ambassaden så nu är jag kontaktbar igen. Samtidigt försöker jag uppdatera, ominstallera och allt vad jag kan komma på med min egen telefon så att den ska fungera igen. Håll tummarna. To be continued...
 
 
 
Sightseeing i solen med selfiepinne. Jag saknar dig, kom och hälsa på snart <3
 

Kommentarer
Postat av: Mam

Åhhhhhj så roligt att läsa din blogg. Men hur kom ni på att ordna alla utflykter? E de ambassaden eller ni själva?
Bra extraknäck med barnvakteriet.
Vad är fet gör harloryar du lagt bredvid klockan? Du får din föösedags när vi ses.
Pussssss

Svar: Nej det är vi som vill uppleva staden och landet vi bor i serru! :DDet är örhängen bredvid klockan. De är skitsnygga!
Pusssss
Louise Olsson

2015-02-25 @ 00:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0