Ambassadguiden tar helg


Fredag eftermiddag och jag har fått en riktig Ohrwurm. Det är tyska för när man får en låt på hjärnan. Och jag har fått en tysk, glad och underbar låt på hjärnan som jag ska lyssna på hela kvällen när jag packar och fixar. För imorgon ska vi iväg på utflykt igen. Med övernattning den här gången och självklart har vi ett schema för helgen. Rätt ska vara rätt, det är underskrivet och stämplat enligt tysk byråkratilag. Lol.

I dag har jag hållit i min första guidning! Det var en liten grupp, lite äldre, arkitekturintresaserade människor som var väldigt ivriga. De hann fråga om nästan allt innan jag hann berätta om det. Men visningen gick bra och jag fick applåder efteråt. Eldprovet avklarat.

Solen skiner än och innan den går ner tänkte jag och praktikanterna hinna smita iväg och äta en glass. Vi hörs efter helgen, då är jag gammal. 

Såhär glada är vi över att det är fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0