Siesta


Siestatime. Har hotat med att de inte får bada i poolen om de inte vilar sig duktigt. Elak aupair, men barn är sötast när de sover. Eller när de åker buss. På väg hem från tennisen satt de med sina rack och spelade gitarr och sjöng för hela bussen. Jag tyckte det var mycket underhållande. Det tror jag de flesta gjorde, utom kanske mannen som vände sig om femtioelva gånger och stirrade på mig. Han kanske tyckte jag var söt.

Någonting är det iallafall. Det har hänt hur många gånger som helst på gatan eller när jag står bland folk att någon kommer fram och ska fråga nått. Av alla människor väljer de just mig, den enda i hela stan som inte kan ett ord spanska. Jäkla osis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0