Glass i stora lass


Eftersom att dagens lunch var kött och broccolisoppa och jag därför uppenbarligen åt en köttbit till lunch fyllde jag på med lite glass nyss. Eftermiddagen spenderades på stranden i Sitges, en fantastiskt fin sandstrand en halvtimme från Barcelona. När jag hade svettats en pöl stor som Medelhavet tyckte jag att glass vore nått för mig. Tre kulor: cheescake, ferrero rocher och vit chokladkrisp.

Gott var det och fort smälte den. Såfort bägaren lämnade försäljarens hand var det en glassoppa. Ojdå, sa jag och slickade lite fumligt på kanten så att jag fick glass på näsan och solbrillorna åkte ner. Killen i kassan höjde ena ögonbrynet och räckte mig en extra servett. Snyggt Louise!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0