En pool är så mycket mer än en grop med vatten


Dagens iakttagelser vid poolen:
En av grannmammorna står vid poolkanten och kastar en boll till sina armpuffsbeklädda tvillingar som tävlar om vem som först kan hämta och simma och lämna den till mamman igen. Upprepande gånger kastar hon slött bollen till sina barn och jag hinner knappt tänka ordet hund förens jag ser att min egen unge faktiskt helt på riktigt simmar runt med en pinne i munnen! Jäkla tur att jag inte sa något.

Barnen har ett av sina många vattenkrig. Att ha en bra vattenpistol bidrar verkligen till rangordningen i det här kvarteret. De mest avancerade har avtryckare och skjuter både hårt och långt. Ingen som bråkar med den killen. Ett av barnen har en pistol som man pumpar ut vatten ur. Idag fick jag bevittna hur han stoppade pistolen mellan benen och efter ett par snabba enhandsrörelser fram och tillbaka sprutar en stråle på kompisens rygg. Ja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0