Ödets ironi och Tengil - var befriare

 
Halla, mamma, varför kommenterar du inte? ... Igar var jag ledig för första gang pa vad som känns som evigheter. Pa min lediga dag gick jag upp tidigare än vanligt, klädda pa 3 barn och forslade iväg dom till dagis. När huset var tomt pa barn började det röjas bland kläder och skor. Försma skor som var trasiga skulle kastas och för sma kläder som knappt var använda skulle packas fint och skänkas till mindre lyckligt lottade. När vi packat in minst hundra pasar i bilen och akt iväg har stället vi skulle till saklart flyttat eller stängt eller dött eller vadsom sa smatt upprörde lämnade vi sakerna i bilen och gick och blockade ögonbrynen pa salong. Det är sa man behandlar ilska här, tydligen.
 
Efter en mycket smärtsam upplevelse av att blivigt överfallen med sytrad (nagon speciell teknik tydligen), var det dags att hämta första svängen barn fran dagis. Med fullpackad barnvagn bar det av ner pa stan för att handla lite livsnödvändiga saker sa som mjölk och blöjor. Vi hinner lagom hem och lämna allt innan det är dags att hämta det stora barnet och lämna av henne pa ett födelsedagskalas. Jag skyndar sen iväg för att köpa det vi glömt och lämna av det hemma innan jag maste hämta henne igen. Sen kvarstod bara att mata, tvätta och natta alla.
 
Alltsa var min lediga dag den stressigaste denna vecka. Ödets ironi kankse. Iaf slapp jag mina kontorskläder lite och klädde mig i trasiga jeans och urringat linne. All makt at trashiga kläder, min befriare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0