Högsta hönset och kondomdukar.

 
Galet mycket och galet stressigt jobb dena här veckan. Ett stort viktigt möte som haller pa i tre dagar förbereds för fullt och börjar egentligen ikväll. Hela dagen idag och igar har folk sprungit som yra höns och möblerat om och fixat med blommor, catering, beställningar och sittplats för de viktigaste personerna i hela företaget, nämligen cheferna. Inte nog med att högsta hönset i huset ska visa sig för en gangs skull utan tillsammans med honom dyker Tysklandschefen, Europachefen och grundaren till hela jävla skiten upp och vill bli uppassade pa. Darrande som ett Asplöv sitter jag här i receptionen och ska hälsa alla välkommna och ha stenkoll pa vem som är vem och var de ska vara.
 
Jag har även agerat byggarbetare idag och ställt upp vad som känns som hundratals sma barbord och trädd pa en tight vit trasa som ska föreställa en duk men mest ser ut som en kondom. Detta da hela översta vaningen (som fresten kostar 10.000 Euro om DAGEN att hyra fich jag nyss höra. Seriöst det är närmare 80.000 kronor, om the fucking day!!!) i vart 28 vaningshus skulle fixas iordning för "middagen efter mötet". Det vill säga den lilla tillställningen när cheferna dricker upp vin till ett värde av vad rummet kostar att hyra. Rum och rum vet jag förresten inte. Byggnaden är cylinderformad och helt gjod i glas, därav den underbara utsikten även här fran 8e vaningen, men aker man upp 20 vaningar till ser man hela Frankfurt at alla hall da det är en enda stor festvaning utan väggar. Som en takterass under tak, mycket vackert. Där ska de nog trivas, cheferna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännande. Du gör säkerligen ett strålande jobb där du sitter och säger willkommen bienvenu wellcome.

Svar: Tack ska du ha, anonym. Franska kan jag dock ingen...
Louise Olsson

2012-09-11 @ 22:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0