The life of a Jetsetter

 
Innan jag glömmder det, min langa sovmorgon som jag skulle ha häromdagen slutade med att en byrolada ovanför mitt huvud drogs ut lite förlangt av ett barn som inte var sa starkt och föll ner i mitt huvud. Sen var jag vaken Nu sitter jag pa jobbet och stirrar sönder klockan i väntan pa att den ska visa 20:00. Da och da tar jag en paus för att snyta mig, droga mig med lite nässpray eller kolla för trehundrafemtioelfte gangen att allt är färdigt. Telefonen har varit tyst i 2 timmar ungefär och jag är rätt säker pa att alla gatt hem. Den stressiga hösten är här ojoj...
 
I vilket fall, när jag kommer hem ska jag duscha och packa dirndeln för 4:42 gar taget ner mot München och Oktoberfest! Ska försöka fa nagra timmars sömn och mirakulöst bli frisk. Annars blir det en spännande resa. Jag är iallafall urtrustad med näsdukar, halstabletter och nässpray. Inga övriga piller da jag vet att de inte för intas ihop med ÖL! Hoppar upp och ner innom mig av förväntan trots att jag pa utsidan mer ser ut som en zombie. Pa söndag ska jag sova hela dagen, pa mandag jobba, pa tisdag packa och sätta mig pa en buss och sen i ett flygplan. Det är inte lätt att vara jetsettare. Men snart far du ta hand om mig mor! Jag önskar mig crosikanter, flygande jacob och mys i soffan.
 
Mitt resesällskap och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0