Min roommate är inte klok!


Helt seriöst, min roommate är inte klok. Aldrig mer ska jag bo ihop med någon om jag inte har full kontroll över vem det är. Att vara en av två inneboende hos någon är värdelöst. Hur länge har jag bott här nu, 4 månader måste det vara. Alltså har jag i 4 månaders tid, på olika sätt, försökt få roomie att förstå att när disken i diskmaskin är ren betyder inte det att man kan lämna sin skit i diskhon åt någon annan att plocka bort utan man kan då tömma maskinen på den rena disken och sedan ställa in sin skitiga. I 4 månader har det inte gått så bra.

Häromdagen hittade jag ännu en matlåda i diskhon och bestämde mig för att ta lagen i egna händer. "Du, är det din matlåda? Du skulle inte kunna tänka dig att ställa in den i maskinen?" Jodå, det ska hon göra, det var bara det att blablabla... Diskmaskinen har nu stått vidöppen i två dagar med lådorna utdragna och väntat. Jag kom precis hem från gymmet och möter henne i trapphuset. Spänningen är olidlig. Jag kommer upp, går in i köket, och tadaaa: diskhon är tom... I maskinen står en matlåda... Och i diskstället ovanför ligger all den rena disken. Dude, WTF?
Men jag är inte bitter!

Det finns en risk att du ser detta, and I hope you do!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0