Det är stressigt att vara student!

Det är inte klokt vad stressigt det är att vara student nu för tiden. Det är knappt så man hinner med studierna faktiskt. Det är kårevenemang och viktiga helgdagar, man ska hinna träna och laga mat åtminstone några gånger i veckan och framförallt ska man mjölka ur varenda solstråle som visar sig över det annars så regniga Göteborg. Det sistnämnda gör också gärna att man missar de flesta andra viktiga saker man har inplanerade.

Snart är den ljuvliga sommaren här. När man var liten betydde den sommarlov. Sol och bad och lek med kompisar varje dag. Nu betyder den jobb. Jag hade precis vad som skulle kunna vara världens kortaste arbetsintervju. "När kan du jobba? Okej jag säger det till schemaläggaren så hör vi av oss." Fick jag jobbet? Hur länge/mycket kommer jag få jobba? Det återstår att se, spänningen är olidlig. Jag håller tummarna för att få återvända till mitt älskade Tyskland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0