Köttbullar, paskafton och svenska hus

 
Idag hände en san sak som far hjärtat att känna sig lite ledsamt över att lämna tyskland. Jag kom till jobbet okristligt tidigt och började koka kaffe och stända undan efter den slarver som jobbat kvällen innan (jag!). In kommer Herr Tysk Advokat och stralar ett godmorgon varpa han fragar vad god morgon heter pa svenska. Det slutar med att vi star i köket i 10 minuter och pratar om köttbullar, paskafton och svenska hus. Han fragar hur länge jag ska stanna i tyskland och inte förens han pa mitt svar, mitten av januari, reagerar med "men det är ju bara nagra veckor" gar det upp för mig att det verkligen bara är nagra veckor. Aaah!
 
Nytt kapitel i livet, igen. Ner till regnstaden Göteborg och skola sig till journalist. Mycket spännande ska det bli. Och lite läskigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0