Svaret pa alla mina problem

 
Jag sitter här i receptionen och hoppar lite osynligt upp och ner. Delvis för att jag precis blev kissnödig men mest för att jag precis kom pa det bästa svaret pa Oktoberfestfragan. Oktoberfest, firas ologiskt nog, i September och är störst i München. I Frankfurt är det inte alls stort. Problem 1, ta sig till München. Problem 2, boende i München. Problem 3, resesällskap. Det första problemet är inte svarlöst sa länge man har pengar. Tagen är dyra men manga. Det andra problemet är svarare da alla hotell och vandrarhem tenderar att just denna vecka bli fullbokade tidig var varje ar. Det sista problemet är egentligen inget problem da jag antar att alla mina vänner är sugna pa att aka, men det som uppstar da är problem 3.1 (även de maste ta sig dit) och problem 3.2 (de har heller ingenstans att sova). Dessa problem har nu min brillianta hjärna löst genom att gräva lite i bakhuvudet. Mormodern i min gamla au-pair familj bor i München och Au-Pair nr 3 (jag var nr 2) som bor i Schweiz är mer än sugen pa att möta mig där.
 
Altsa ser det ut som att jag kommer lägga alla mina pengar pa en helg i München, män i lädershorts och min egen kroppsvikt i öl. Problem 4: Dirndlar är svindyra men ändoch ett maste...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0