Tröttare kan ingen vara


Tröttare kan ingen vara... Ni vet den här sången som sjöng på kyrkans barntimmar typ? Tryggare kan ingen vara, än guds lilla barnaskara? Inte? Bara jag? Den melondin rullar iallafall i mitt huvud fast är inledd med ordet tröttare. Igår var jag "barnvakt" (jag tittade på tv i vardagsrummet när barnen sov för att lilla mamma var ute och roade sig) och somnade på soffan. Klockan tio! Det var skönt att sova men nu känner jag att jag är precis lika trött. Vi får väl se hur mycket jag får vila upp mig på semestern, troligen inte mer än vanligt. Nåja jag får tillräckligt med sömn, annat är det men stackars lilla mamma. Jag ska nog tvinga alla barnen att sova hos mig så att hon kan få vila ut sig ordentligt. Om detta betyder att jag måste vakna klockan 6 varje morgon får jag ju iallafall bra plats vid poolen. Det lyckas jag aldrig med annars, eller, Hannan?

Om nu bara min egna lilla mor kunde komma tillbaka efter sin "brb, kisspaus" som hållt på i en kvart så kunde jag säga godnatt och gå och knyta mig. Bis morgen!


Tänkte ladda upp en bild här från förra semstern på Mallorca men det gick ju inte - eftersom att bilderna var i kameran som blev stulen tillsammans med våra mobiler och alla pengar. Bra jobbat. Alltså ingen bild.

Kommentarer
Postat av: mam

nu e ja back! det tog ingen kvart.... snöt mig å kokte lite rabarberkräm också. Inte på toan då, förstås, men i köket. Simultankapacitet!

2011-05-04 @ 22:26:09
Postat av: Louise Olsson

HAHAHAHAHA! ... HAHAHA! Jag ser dig stå där på toan och snyta dig och koka kräm... mäktigt!

2011-05-05 @ 20:58:24
URL: http://tutolsson.blogg.se/
Postat av: Nicklas

Ni är så roliga.... "SIMULTANKAPACITET" .. HAHA

2011-05-19 @ 14:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0