Betty Spagetty


Gillar mina stavningar... Idag skulle jag hämta unge från dagis och sen skulle vi förbi affären för att köpa ett fint trollspö till hennes karnevaldräkt (hon ska vara prinsessfee, mycket orginellt) och sedan skulle det bära av till lekplatsen för att möta upp lilla mamma och bebisarna (som knappt är bebisar längre). Det var planerna. Riktigt så blev det inte. Utaaaaaan, jag kommer till dagis och får reda på att ungen är lite trött, hon har gråtit mycket idag och somnade nästan på gården när de var ute och lekte. Hm, hon gråter ju alltid tänkte jag men det blir nog bra. Vi klädde på oss och jag levererade de roliga planerna varpå ungen gallskriker att hon vill hem till mamma och tårarna bara sprutar. Ojdå...

Inte ens när jag förklarat att mamma är på lekplatsen går det bra så det blir ändrade planer. Men det räcker inte med krångel där. Ungen hade cyklat till dagis idag, fast hon kan inte cykla så hon har en utan pedaler som hon skjuterpå med fötterna. Den ordagranda översättningen är gåcyckel/springcyckel. Efter några meter, storgårtandes, på cykeln stannar hon och tjuter att hon inte vill cykla mer (här ska tilläggas att jag också hade cykel, en egen stor en). Jag gör ett tappert försök att sätta hennes cyckel på min pakethållare men det går inte alls. Till slut hänger hennes cykel över mitt styre, ungen, som faktiskt är rätt så stor och tung, sitter på min arm och med den andra håller jag fast mig själv. Sen bär det iväg hem på cykeln.

Bli inte förskräckt nu mamma, det gick jättebra. Men skapligt tungt var det mot slutet så nu är min vänsterarm som Betty spagettys. Pastan stavas spagetti men jag är övertygad om att dockan heter Spagetty i efternamn.



En annan, fin varm dag.

Kommentarer
Postat av: ele

men.....var hon inte sjuk då? Det lilla livet?

2011-01-22 @ 11:19:00
Postat av: Louise Olsson

Jo, min KLOKA bästa mor, det var hon... och ÄR. Jättesjuk, stackarn. MEN det är påväg att bli bättre redan :) Jag gör mitt jobb bra

2011-01-22 @ 21:28:12
URL: http://tutolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0