Att känna lite dregel landa i nytvättat hår


Saker jag inte kommer sakna allt för mycket:

- Att hitta halvätna kex, mackor och fruktbitar i mitt rum
- Att få en bit mat eller frukt utspottad i handen
- Att känna lite dreggel landa i nytvättat hår
- Att få dörren på näsan på morgenen när jag ska gå ut eftersom de små skjutit fram en stol till godisskåpet för att komma åt något gott. Stolen blockerar då min dörr.
- Att bli väckt en timme innan du behöver gå upp av ett gallskrik i rummet bredvid
- Blöjbyten på magsjuka barn
- Att aldrig kunna vara säker på att saker ligger där du la dem


Saker jag kommer sakna desto mer:

- Att bli väckt i lagom tid av att två små glada filurer kravlar upp i sängen och kramar om mig
- Att få en mjuk liten sötnos uppkrypande i knät när man sitter i soffan
- Att höra sitt namn ropas (iiis) när de vill visa vad de åstadkommit med tre legobitar
- Att få hålla om ett av de underbara små monsterna och få en bamsekram tillbaka
- Att känna ett sovande litet huvud på din axel
- Känslan när de gråter på natten och det tag några sekunder att lugna dem, natta dem igen och få dem att somna om lyckliga
- Att höra en barn skratta och se det le mot dig med hela ansiktet
- Att kunna få ett gråtande barn att skratta
- Att gå på disco med lilla mamma
- Att äta popcorn och titta på dåliga filmer med lilla mamma+pappa
- Hela familjen, huset, staden och landet jag bott i



Det syns inte men jag är dyngsur. Tummen upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0