Mjölk i alla former utom flytande


Känner mig hängig, trött och seg. Skulle behöva lite finare väder här så jag kunde dra ut på en hurtig powerwalk, det skulle vara något. Men inte är det så kul när det blåser blött i ansiktet hela tiden. Mörkläggningsgrejen till fönstret gick sönder i bebisarnas rum och eftersom att alla i den här familjen är under en meter fick jag så på en stol och försöka trycka in snöret i hålet de skulle åka in i, klättra till en annan stol på balkongen och dra ner själva grejen, klättra tillbaka och pilla in lite mer snöre, och så vidare och så vidare. Tur att de iallafall hade fönstret mot balkongen.

Nu ska jag strax åka (cyckel) och hämta upp ungen från dagis. Sen blir det kanske lite tecknat tyskt och ett mellanmål bestående av choklad och "nu extra mycket mjölk". Tyskarna är besatta av mjölkbars, mjölksnittar, mjölkgodis, mjölk i alla former utom flytande. Vill ni att ungen ska dricka mjölk ge den ett glas mjölk. Gah! Har inte kommit iväg till gymmet idag heller, känns korv. Kanske kan smita iväg ikväll men känner verkligen att jag är på g att bli sjuk och kankse borde ta det lungt. Eller är det önsketänkande? Magen kurrar, ska slänga i mig nått innan jag drar.

Puss och Kram, Louise



För när tårarna blandas med regn ser inte ens du att jag gråter...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dom kanske är laktosintolleranta?

Tål bara behandlad mjölk eller nåt.

Finnar är oftast det, kanske så med tyskar också?

Hört nånstans att det eg. bara är vi svenskar som dricker riktig mjölk??? Vet inte om det stämmer...

P&K

2010-09-28 @ 16:21:06
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Svar: Aha ok =) Själv bor jag i Aachen.

2010-09-28 @ 18:22:22
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Louise Olsson

hahaha, vad synd att du inte skrev ditt namn. kul kommentar

2010-09-28 @ 18:45:52
URL: http://tutolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0