Snart rinner tårarna


Magen kurrar lite. Åt en rätt taskig frukost på en halv kaka och efter det glömde jag lite bort att äta där jag satt i soffan. Sedan när lilla pappa började med maten kändes det ju dumt att ställa mig och bra mackor eller så. Så jag tänkte att jag väntar på maten. Då hade tydligen det lilla fakta att lilla pappa lagar mat i 4 timmar sluppit undan min trötta hjärna. Reslutatet är nu att jag sitter här vrålhungrig, jag hoppas verkligen att maten är god. Lite orolig är jag eftersom att det luktar så mycket lök och vitlök att det sticker i mina ögon när jag sitter på mitt rum. Snart rinner tårarna. Man får väl hoppas att det är en sidorätt.

Ska snart ta och borsta igenom mitt hår tänkte jag. Det hände något igårkväll som gjorde att mina lockar trasslade sig väldigt och nu har jag nästintill några vackra dreads i nacken. Borsta, krama in lite cerum och kankse platta lite lugg. Då är jag fin imorgon i skolan. Jaha, där poppade läxan upp i huvet också, bara att ta fram en penna. Böckerna ligger faktiskt framför näsan på mig. Illa. Ikväll en film och kanske joghurt eller lite godis, om jag nu inte får i mig så mycket lökmat och fortfarande är hungrig.

Puss och Kram, Louise



Vi hade tänkt att de här knotiga träden skulle vara nakna och läskiga på Halloween. Men här är det tydligen sommar året om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0