It's getting colder...


Det har alltså nu blivigt kallare och hösten är här. I Sverige kan man nästan säga att vintern är här, vad jag har hört och läst. Överallt på facebook står det om det första snöfallet och alla klagar såklart. Jag älskar snö, skulle kunna ha snö 6 månader om året. Men sen är det nog, sommer tycker jag också om. Hösten också iochförsig, den är så mysig med vackra löv och stickade tröjor. Hursomhelst så har det blivigt kallare och den sköna sommaren här i Frankfurt försvann över en natt. Idag hade jag långkalsonger på mig och frös trots det. Men bara om benen. Kan vara för att jag inte hade så mycket över långkalsongerna... Ett par trashade jeans som vid det här laget är så trasiga att det är mer hål än byxor. Om ryggen var jag däremot himla varm. Dunvästar är ju fantastiska, bara att köpa dunarmar och dunben så är jag varm sen.

En stickad mössa hade jag också på mig idag. Mössa, för första gången denna säsong. Kändes bra faktiskt. Inte bara för att den höll värmen och håret på plats utan också för att den lyckades dölja att jag tydligen glömt bort att man måste tvätta sitt hår ibland. Får väl göra det idag då. Planer för kvällen är hittills att ta det lugnt i mina mjukisar och se film. Är ju lite småsjuk och känner för att bli frisk. Plus att chokladskåpet är påfyllt... Rackarns jag som fick på mig jeansen utan kamp imorse.

Puss och Kram, Louise



På tal om kallt... Härliga gänget i Idre nyårsafton o8. Eller nyårdagen står det ju faktiskt på bilden... 
Bildkälla: Bästas bilddagbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0