Sista dagen i skolan


Kan man säga att det är sista dagen i skolan när vi inte är i skolan? Vi är nämligen på Goetemuseét och tittar på jättespännande museésaker. Goete (varför skriver jag inte Göte när jag har å,ä och ö?) var en man som levde förr och skrev lite böcker eller så tror jag. Har hört att man måste läsa hans litteratur i skolan i jättemånga av Tysklands grannländer och såklart också i Tyskland. Lite som Strindberg eller Lagerlöf i Sverige tror jag. (Hoppas inte min bror läser detta, då kommer han skälla ut mig för min brist på litteraturkunskap.)

Nu ska vi iallafall avsluta kursen med att gå och fika tillsammans. Mycket mysig sysselsättning tycker jag, kommer sakna min lärare, hon var en mycket trevlig prick. Skrattade alltig åt mina skämt, det gillar jag. Ikväll blir det poker och vin med tjejerna för att fira helgen. Länge ska jag sova imorgon, mmm.

Puss och Kram, Louise



Klassen, nivå 4 - Oktober 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0