Bebisar och vin


En kall stackars dator som inte varit igång på hela dagen. Jag har nämligen haft bebisdag idag och de timmarna jag var ledig mitt på dagen spenderade jag med att sova. Igårkväll var nämligen lilla mamma och lilla pappa på föräldrarkväll på dagiset. Nej inte föräldramöte, föräldrarkväll. Det går ut på, precis som allt annat här i Tyskand, att träffas och dricka. Men eftersom att mamman bara tar ett glas vin och dessutom aldrig går och lägger sig efter 10 skulle iallafall inte hon vara borta så länge.

Jag satt och aktade mig för att göra ljud hela kvällen så att inget litet liv skulle vakna. Om en bebis vaknar och gråter måste man krama den lite tills den somnar igen. Ungen vaknar inte efter den somnat men springer gärna ut i vardagsrummet 10 gånger med olika ursäkter till varför den borde få vara uppe.

Hur som hellst så skulle föräldrarna, eller i vilket fall lilla mamma inte vara borta så länge så jag sitter snällt vid min dator och väntar. Ville inte gå och lägga mig heller för jag är övertygad om att jag inte vaknar av en liten bebis. Jag brås på mor min, hon vaknar inte av ett jordskalv. När klockan blev halv ett fick jag iallafall ge upp och gå och lägga mig. Därav var jag trött idag.

Har trots det haft en mysig dag med bebisarna, vi har varit i stan och köpt vin. Imorgon ska vi leka igen.

Puss och Kram, Louise



Om en vecka kommer du till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0