Vi gjorde stan


Igår kväll satt jag på Harrys och försökte blogga på en mobiltelefon. Jag är tydligen inte vän med touch screens. Det tog mig 10 minuter att komma in och skriva rubriken. Sen kände jag mig osocial.

Gårdagens tandläkarbesök var en helt ny upplevelse. När jag kom in i rummet står där två vitklädda damer, en av yngre modell. Den något äldre förklarar att idag är vi tvp som tar hand om dig. Vilken lyx. Det visade sig och den yngre lilla vitklädda gick på tandsköterkeutbildningen och nu var på praktik. Det visade sig också att detta var hennes första dagar ute. Hon skulle tandtråda mina tänder och lacka dem. Men ack vilka problem det var med tandtråden som bara gled och virade upp sig och trångt var det i munnen. Men eftersom att jag är van vid att ha folk gräva i min mun (refererar nu till min musikalföreställning där jag spelade en kvinna med fetish på smärta i munnen, gjort av galna tandläkare där jag bland annat hade en grilltång och en skiftnyckel i munnen) sa jag att gräv på du bara. En glad liten tandsköterska förgyllde mitt tandläkarbesök när hon sa att hon aldrig skulle glömma mig. Sin första tandtråd.

Några timmar senare, eftersom att man nu måste vänta minst en timme med att äta och dricka, mötte jag upp älsklingen och killarna som idag bara var en. Vi begav oss till San Marino för onsdagens traditionella tacobuffé. Men inte åt jag nån tacos inte. Var helt enkelt inte sugen när vi kom dit. På väg gick vi förbi bion men hittade inte bra onsdags film så vi traskade vidare till Picasso där jag fick den briljanta idéen att vi skulle sätta oss och ta en öl. Mums tyckte vi.

En fantastisk stund i solen på en uteservering. Kunde inte bli bättre. Roliga som vi är satte vi kurs mot Harrys uteservering för ännu en öl men där fanns det inte en suck att få bord. Vi begav oss istället till Sultans där vi avnjöt kaffe och glass. Man kan verkligen säga att vi gjorde Katrineholm. En mycket mysig dag som slutade men en film i soffan och sen en kort sväng på Harrys.

Nu sitter jag och väntar på far min. Vi ska åka och handla sen ut till honom och mysa. Jag känner mig så rastlös och ensam när jag vaknar om dagarna, vet inte vart jag ska ta vägen. Pappa är en bra lösning. Snart får mamma sommarlov det blir skönt. Längtar tills bästa tjejen kommer hem från sin dumma semester så jag kan flytta in på hennes strandtomt. Azum! Nu väntar landet och mer stek.

Puss och Kram, Louise








En fantastisk rolig ölhållare jag hittade på jobbet (Harrys) en gång. Funderar starkt på att sno hem den.
Tänk er denna i poolen en varm dag. Azum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0