STUDENTEN 2010


Hur ska jag börja att beskriva den fansastiska gårdagen? Min studentdag. Min första dag i vuxenlivet. Jag får väl helt enkelt börja från början. Lövning av flaket skedde på fredagen mellan 7 och halv 12. Alla flickor som skulle hem och tvätta håret och fixa i ordning var lagom glada. Men fint blev det, flaket!

Lördagen började klockan 5 på morgonen då håret skulle torkas (hade tvättat det när jag kom hem) och lockas. Sen vidare till sminket och lösögonfransarna som fullständigt vägrade att limmas fast. Det sluta med att limmet klistrade ihop fransarna till tre klumpar varpå jag slet av dem och slängde de i soppen. Sen var det bara att börja dra bort lim och kleta på mascara. Slutligen var jag nöjd och såg då att klockan var 20 över 6 och halv 7 skulle vi träffas för Champangefrukost.

Fort på med rätt underkläder och sen sätta sig och limma på lösnaglar. Det gick fort och smärtfritt men mamma fick allt dra upp dragkedjan i klänningen åt mig. Sen fick hon köra mig förbi macken så jag fick köpa en macka och sen vidare till frukosten. Väl framme satt hela klassen och väntade på mig, de var inte lika sena de. Nåväl allt gick vägen och jag hällde glatt upp lite champange i ett fint glas och sen var det bara att hugga in på jordgubbar och melon. Vår underbara kära mentor var där och höll ett fantastiskt fint tal för oss varpå vi började skriva små hälsningar i varandras mössor.

Vi tittade på klockan och fick brått till skolan där vi skulle ha mentorstid. Väl framme i skolan insåg vi att vi inte hade behövt ha så brott för där hände inte mycket. Vi bytte om till finskor,  drack lite vatten och fortsatte att skriva i mössorna. Många fina hälsning står där från den härliga klassen. Efter några varv i skolan var det frukost i matsalen och sen dags för fotografering. Ute blåste det friskt så alla glada tjejer stog och slet i håret, mindre glada. En fin bild fick vi nog till i alla fall.

Efter att ha gått runt lite till satte vi oss i soffan i cafeterian och pustade ut. Där blev vi sittande tills det var dags att gå in i Aulan och få betyg. Upp hela klassen, ta emot betyg, niga och kramas. Sen ner. Paus igen. Sen ut i A-hallen i Duveholmshallen där stipendier delades ut. Inte fick jag nått inte. Lite sånger och sen en lång kö som tryckte mot dörren. Nu ville vi springa ut.

Men hejjarop och glädjetårar rusade flera hundra vita mössor ut genom dörren men snart tog det stopp. Lika många skyltar viftade i luften och inte hittade jag mitt namn inte. Länge och väl fick jag stå där och se på när andra sprang till sin familj. Till slut ringde jag till pappa och frågade var de stod. Snett till vänster ganska långt bak. Så dit gick jag och då hitttade jag minsann en glad familj med många djur och en liten tjock bebis tut uppe i luften. Gosedjur, blommor och champange runt halsen och sen upp på flaket. Och där börjar de två roligaste timmarna på hela den dagen. Vi sjöng, vi hoppade, vi dansade och vi drack champange och cider.

Hem till släkten, äta mat, öppna paket och tacka för blommor. Sen tillbaka till stan och möta upp vänner på väg till förfesten som bestod av halva klassen, många vänner och flera släktingar till killen i klassen. Partytält i trädgården, musik och goda drycker. Efter några timmar där bar det iväg i taxi till klubben där älsklingens föräldrar hade 40års fest och bröllopsfest. Vissel i pipan och grattis till mig. Sen vidare till safiren där alla andra små studenter var.

Snygg som jag är, eller om det nu bara berodde på min pondus, behövde jag varken stå i kö eller betala inträde. Jag gillar katrineholm.

Väl där inne träffade jag på bästa tjejen och sen dansade vi tills fötterna värkte. När de stängde tog vi en sväng förbi lilla och sen vidare till Mc Donalds. Eftersom jag bestämt att festa till klockan nästa vecka tog kvällen inte slut där utan jag och min lilla taxi åkte runt på cruising men när jag somnade i bilen var det nog dags att åka hem. Dagen pågick i 24 timmar.


 

 

 

Fler bilder finns på Facebook!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0