Konsten att skämma ut sig


Min mamma kan verkligen konsten att skämma ut mig. Inte för att jag skäms. Inte för att jag någonsin, inte ens som liten, har skämts för mina föräldrar men de flasta andra hade nog lagt både en och två ilskna blickar om de hade en mor som min.

Detta är vad som hände. Mamma missar ett samtal på sin mobil och ringer upp numret tillbaka. "Jasså var det du som ringde", säger mamma i luren. "Ska du sälja något? Har jag ringt upp någon som ska sälja något?" Efter en stund visade det sig vara ett samtal som mamma faktiskt väntat på. Hon är påväg att boka en tid i Linköping 12 Augusti och tänker högt för sig själv, vad skulle jag göra den 12e... "Packa! Du får inte åka då", svara jag varpå mamma säger i luren "Ja, jag har ett litet barn här hemma, 19 år, som inte vill att mamma ska åka bort."

Jag älskar min mamma och jag kommer sakna henne till tusen. Tre veckor kvar ungefär, detta kommer gå fort. Hur ska jag hinna med allt jag vill göra innan jag ska åka? Galet. Ikväll ska vi på allsång på Djulö med Tyskarna, later.

Puss och Kram, Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0