Badvakt och pokerhaj


Adrenalinet spritter i kroppen. Har äntligen äntligen äntligen köpt min mobil. Det blev inte blocket utan en onlinebutik. Några hundra mer för en splitter ny med garanti. Det blev bra. Imorse kom pappa och hämtade mig och vi åkte till Strångsjö för att spela poker. Efter tre timmar och tre omgångar hade jag vunnit en gång och kommit två de andra två. Känner mig stolt. Segerpengarna gjorde att jag bestämde mig för att köpa mobilen. Fick lägga till ca 500. Så tack som FAAAAN pappa och alla ni andra gubbarna som spelade på mig lite cash.

Efter det åkte jag med lite familj och hundar till Husvakts-sjön och badade. Först ville de inte bada alls de små djuren men när jag hoppade i från trampolinen på bryggan flög valpen efter. Han ångrade sig snabbt, stackarn. Kraffsade som en galning på bryggkanten innan jag han fram och han klättrade upp på axlarna på mig. Söt var han, när han hängde som en bebis på mig. Tur att jag kunde simma så bra.

Har varit hemma och älsklingen och städat undan lite tomglas och tittat igenom posten. Tittade i en mattidning och blev så fruktansvärt sugen på grillad kyckling och grillad haloumiost. Så nu står söta lilla mor i köket och lagar det, mums.

Nu blir det till att äta god mat och ta det lite lugnt. Jobba imorgon.
Puss och Kram, Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0