Villkommen aus Deutschland


Sedär, de hade internet i Tyskland också. Flyget gick igårmorse vid halv 7 så jag var i Tyskland halv 9. Blev hämtad på flygplatsen av pappan och åkte bil i någon timme hem till lägenheten. Vi stannade på gatan framför en stor port som ledde till en liten hall och en hiss. Inne i hissen fanns  inga knappar att trycka på så jag undrade en stund hur vi skulle komma upp. Däremot fanns det ett antal (ca 8) nyckelhål. Sen stoppade han nyckeln i det 6e hålen och hissen åkte uppåt. När hissdörarna öppnades var där som en yttre hall innan ytterdörren till lägenheten. Den hade inte inte heller handtag utan bara nyckelhål. Tydligen är man inte mycket för att låta saker stå öppet i Tyskland, hehe.

Igår gjorde vi inte mycket. Jag packade upp till 1000 frågor på tyska ställda av 3åringen. Om ni tyckte att det var svårt att förstå ett annat språk, prova att förstå det när en liten unge med napp pratar snabbt. En promenad han vi med iallafall till ett så kallat "street party". Det var ungeför som torget i stan under katrineholmsveckan fast dubbelt så stort. Stånden var också lite annorlunda. Först var där ca 100 stånd med mat och sen 100 med sprit. Jag skymtade något med smycken och något med kläder annars var det inte mycket. Jag var absolut tvungen att smaka äppelvinet för tydligen är Frankfurt lite kända för sitt äppelvin. Det smakade som äppeljos med mineralvatten, men det var gott. En bra första dag och jag kan ju bara säga att sommaren är inte över i Frankfurt. Solen sken och det var mycket varmt.

Puss och Kram, Louise

Kommentarer
Postat av: Mum

Gramatikfel.

Aus=från eller nåt sånt

2010-08-15 @ 18:00:18
Postat av: Louise Olsson

haha okej vad heter det då mamma lilla?

2010-08-15 @ 20:40:18
URL: http://tutolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0