Pippi Langstrumpf


Andra dagen. Fick en välbehövlig sovmorgon idag. Somnade vid halv 10 igårkväll vilket inte är så konstigt med tanke på att jag hade varit uppe i 18 timmar då. Efter frukosten tittade jag på Pippi Långstrump på tyska. I Tyskland dubbar man ALLT. Engelska filmer och serier dubbas till tyska istället för att som i Sverige hållas på orginalspråk och lägga på en textremsa. Nåväl, det var lite kul att se exakt samma film som jag sett så många gånger och veta precis vad de skulle säga och höra det på tyska. Bra för att lära mig. Däremot var det svårt att se alla tyska barnprogram, jag trodde det skulle bli kanon och att jag skulle lära mig massor då. Sanningen är att de har så pipiga röster o pratar så fort att man inte hör någonting. Tålamod!

Familjen är jättesnälla och barnen är så sjukt söta. Vi skulle gått på rundvandring idag men vädret är inte lika fint som igår så det blev uppskutet. Imorgon börjar arbetet så smått, vi ska lämna lilltjejjen på dagis och sen får vi se vad jag får för uppgifter. Nu vankas det fika!

Puss och Kram, Louise

Kommentarer
Postat av: Mum

Tv,fika och dagis. Hitintills verkar det ju ganska soft...

Saknar dig redan, hur ska jag klara mig alldeles tutlös?

2010-08-15 @ 17:54:27
Postat av: m

Kolla hit, sugen på att bli veckans blogg? Och ta del av mina dryga 1500 unika besökare/dag. Klicka in och anmäl dig på en gång i detta inlägget; http://sparklegirl.blogg.se/2010/august/vill-du-bli-veckans-blogg-1.html kram.

2010-08-15 @ 19:34:13
URL: http://sparklegirl.blogg.se/
Postat av: Louise Olsson

aw mamma, jag saknar dig med massor. du får titta på barnkanalen så saknar du mig inte så mycket:D älskar dig mest <3

2010-08-16 @ 12:25:18
URL: http://tutolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0