Die erzte tage - första dagen


Sovdags, iallafall för barnen men jag har ledigt. Dagen har flytit på bra hittills, jag vaknade och åt frukost, klädde på lite bebisar och sen packade vi in oss alltihop i bilen, mamma med. Sen åkte vi till dagis och lämnade storasyster och var såklart tvungna att ta med bebisarna. Så upp med en bebis på armen och in till dagiset. Ut igen och in med bebisen i bilen. Åka till affären och upp med bebisen på armen igen och tack gud för kundvagnar med bebisstolar i, haha. Ni anar inte hur tunga de är efter ett tag, och starka som bara den. Vill de inte sitta på armen då jäklar får man hålla i dem hårt, haha.

Väl hemma igen åt vi lite frukost/lunch och bytte blöja (jag tittade på på avstånd) och nattade dom. De somnade fort, skönt med trötta barn, haha. Så nu har jag lite ledigt och kände att det där med att sova middag kankse var en bra idé. Fick äntligen tid att fota mina rum också. Har ett supermysigt rum i anslutning till ett stort badrum med badkar. Helt underbart, har inte badat än men jag känner att hösten är snart påväg med regn och rusk och kallt väder. Då ska jag krypa ner i mitt stora badkar för ett skummbad. Azum!

Har ledigt till ungefär 3, halv 4 då ska jag passa bebisarna när mamma hämtar storasyster från dagis och sen är jag ledig ikväll igen. Har inte riktigt kommit in i rutinerna ännu, vi ska iväg första veckan och fixa lite papper och annat. Ska börja leta efter ett bra gym så jag kan börja träna såfort förkylningen har gett sig. Nu tror jag att jag tar min tupplur.

Puss och Kram, Louise



Ingången från köket.


Jag har en Klimt på väggen.


Byrån och ingången till badrummet.


Välkommspresenter och kort.


Garderob och soffa med soffbord. Datorn plats, och min när jag är ledig.


Jag har en liten blomma.


Tv som jag inte tittat på ännu faktiskt. Snygga musikanläggningen.


Mitt badkar, azum!


Hela badrummet är snyggt kaklat i vitt. Mysiga mattor har det också.


Kommentarer
Postat av: mam

Så fint rum du har! Finns det plats för en extrasäng?

2010-08-16 @ 20:26:48
Postat av: Louise Olsson

Ja mami, groBe boden siest du? Ich habe eine groBe luftmadrass glaube ich. Da könner sie slafen gut wen sie kommst :D ICH LIEBE DICH

2010-08-16 @ 22:02:20
URL: http://tutolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0