Svårt sjuk

 
Ojoj, en hel vecka har gått utan att jag har bloggat. I torsdags åkte vi till vackra Banff och åkte skidor hela påskhelgen. Första dagen var det snö. Andra dagen var det sol. Tredje dagen var det snö. Det var de galnaste kontrasterna någonsin. Den fina dagen var såååå fin. Det var klart, soligt, man såg hundra tusen snötäckta berg vart man än såg och trots att det var iskallt kunde man sola ansiktet i liften (och bränna näsan, vilket var det enda som stack ut).
 
De dagarna det snöade så snöade det verkligen. Allt var vitt och man kunde inte se vad som var himmel och vad som var snö. Gravitationen skötte sitt och vi kom ju ner tillslut, vi gled liksom neråt automatiskt, men vi hade ingen aning vilken backe vi åkte. Vi ramlade en del för att vi inte såg guppen, men det hade snöat så mycket så det var mjukt som bommul överallt. Så härlig åkning.
 
När vi kom hem blev jag sjuk. Så i tre dagar har jag legat i sängen, snorat och sovit. Jag mår lite bättre nu, men ska ta det lugnt i helgen ändå, förutom en sak. I dag ska vi prova curling. Vi har åkt skidor, snowboard, tittat på big air hop, testat pilbåge och tittat på hockey och lacrosse. Så vi måste såklart testa curling också. Hattrick i Kanada. Skicka friskhetstankar. Puss.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0