Mår som en sjuk prinsessa

 
Hej från soffan. Jag ligger här med kuckelimuckmedicin och vilar mig. Jag mår bättre, men nu låter jag istället som att jag rökat i 50 år. Rösten är borta och näsan är täppt. Vi har inte gjort mycket mer idag än gått ut och ätit frukost och sen tagit en liten promenad för att köpa godis och näsdukar. Det snöar och har snöat hela dagen. Det blir visst ingen vår för oss...
 
Igår däremot tog jag dubbel dos av de röda pillren Jonatan köpte åt mig på apoteket och åkte iväg för att testa culing. Det var så galet halt att försöka få iväg den där tjugokilosstenen och dessutom skjutsa den rakt och lagom hårt. Det var Jonatans jobb som var iväg och spelade och vi var tio lag som tävlade. Vi kom på femte plats, inte så tokigt. Vi var cowboys i rutiga skjortor och hattar. Äkta Calgarianer.

Roligt att prova på, men det blir ingen framtida curlingkarriär för mig. Jonatan satte såklart sin sten mitt i ringen så att vi vann tillslut, men det är väl ingen förvånad över... Nästa helg åker vi till Vancouver, nästa stad bara 100 mil bort. Som Gbg-Umeå ungefär. Tills dess ska jag må som en prinsessa. Eller det gör jag nästan ändå, men en frisk prinsessa alltså. Hade!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi fick instruktionen att se allvarliga ut... vilken alla uppenbarligen inte följde och gjorde så att vi laglydiga istället ser sura ut... men det var kul alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0