Äter mer än jag jobbar.

 
I förrgår vick vi lunchbuffé på ett hotell när vi hade planeringsdag. I dag började dagen med frukostbuffé och föredrag från svenska kyrkan i Berlin och till råga på det serverades det torsdagskaka i fikarummet på eftermiddagen. Jag äter mer än jag jobbar.
 
Förutom att informarionen fortsätter och jag mer och mer börjar få ett grepp om vad som faktiskt pågår på en ambassad gjorde vi något banbrytande på lunchen i dag. Med vi menar jag de andra svenska praktikanterna och det vi gjorde var att vi gick fram till de danska praktikanterna och bjöd med dem på after work i morgon. På svenska. Och de svarade. På danska. De ville. Kul.
 
På kvällen återvände vi till svenska kyrkan för att vara med på deras "Ung i Berlin"-träff som de har varje torsdag. Det var vi tre praktikanter, tjejen som höll i det och en till som spelade spel och åt kakor. (Vi alla spelade alltså spel och åt kakor, inte bara hon den andra.) Häftigt som fan att vara ung i Berlin...
 
 
Hej jag heter Louise och jag jobbar på ambassaden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men, blev inte de norska och finska praktikanterna avis då? Om inte dom fick följa med er på aw:t?

2015-01-29 @ 22:21:27
Postat av: Angelika

Bra att du förtydligade kring spel och kakätandet, för jag tänkte precis, jaha vad gjorde ni andra då?

2015-01-31 @ 18:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0