Statsministerbesöket, jojjomän

 
Som ni kanske såg på nyheterna så var statsminister Stefan Löfven på besök i Berlin i går. Det har varit officiellt i några dagar redan men jag visste det låååångt före det. Jag inte bara visste, jag jobbade med att förbereda besöket. Det fick jag ju absolut inte prata om så därför blev det lite hemlisar i bloggen. Men nu kan jag berätta. Ett exempel på vad det är jag får göra på ambassaden.
 
Under sin vistelse i Berlin som var ungefär åtta timmar lunchade Löfven med Merkel, hade några viktiga samtal och gav sig sen iväg på utflykt. Han besökte judiska museet, murmuseet och the factory, ett stor hus som hyr ut skrivbordsplatser eller större kontorsutrymmen till unga ambitiösa tekniska genier som vill starta företag, typ. Det jag gjorde var att samanställa några sidor med bakgrundsinformation om de ställen han besökte, om deras ägare och lite sånt. Detta skulle de svenska jurnalisterna få som underlag. Jag gjorde även deras akrediteringar. Det skulle vara tydligt och enkelt. Så jag gjorde en svensk flagga och skrev press. Mycket tydligare blir det inte?! Medans mina handledare var iväg och hade hand om journalisterna och fick träffa Löfven satt jag på mitt kontor i en halvtom ambassad och fick ingen credd. Nåväl, det fanns tårta i fikarummet och jag fick sluta lite tidigare så vad gör väl det.
 
Nu är det jag som har hand om akrediteringarna. Jag spelar visst för båda lagen här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0