Banka-huvudet-i-väggen-humör

 
Alltså teknik... NICKE, JAG BEHÖVER DIG! Jag lyckades göra en kopia på allt innehåll i telefonen från mobilen till datorn. Sen lyckades jag radera allt och återställa den så att den blev som ny. Sen fick den krupp och började prata med mig på franska. Vi hade några riktigt fantastiska minuter där när jag försökte trycka, glida och slå på skärmen och det enda som hände var att jag blev upplyst om vad som stod på skärmen. På franska. Sen fick jag i alla fall ihop mobilen med datorn och den blev tyst. Nått internet gick inte att få tag i utan att den började prata franska igen så jag starta om den och la tillbaka allt innehåll från datorn igen. Resultatet: den blev precis som förut. Allt finns kvar. Inklusive felet som gör att jag inte får något wifi. Oh happy day.
 
Om jag ska reklamera telefonen och skicka in den på lagning har jag alltså exakt 3 dagar på mig att hävda konsumentköplagen, sen har det gått tre år och den gäller inte längre. Tajming. Men jag har som sagt en lånetelefon som fungerar som den ska, förutom att jag inte har några kontakter eller något annat på den. Förutom instagram. Det var det första jag laddade ner. Nån måtta får det va...
 
Vilken skitdag. För att illustrera: här sitter jag på toa på 10e våningen. Med utsikt.

Kommentarer
Postat av: N

Vadå? Du har ingen wifi på mobilen, är det som är problemet? Och du har haft det förut utan problem och telefonen är 3 år gammal? wifi är ju en hårdvara- i kombination med mjukvaruadressering, funkar inte det ena så funkar inte det andra. Men andra ord; kan du dra igång "wlan" och ansluta till internet den vägen? Bra- Då kan vi utesluta kommunikationsproblem med datatrafik. (Vilken typ av telefon är det? Min samsung gjorde en superuppdatering här om dagen och massor med inställningar gick tillbaka till grundläge - något att kolla kanske?

Det enklaste är väl att vända dig till en mobiltelefonaffär och fråga om de kan hjälpa dig. Det är ju som bekant väldigt svårt att hjälpa någon enbart med text och funderingar, man måste se, känna och trycka också :) Lycka till.

Svar: Haha, du är ju för underbar! Förstår inte hälften av vad du säger där men tack så mycket! <3
Louise Olsson

2015-02-27 @ 22:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0