Andra halvlek...

 
Morfar du har helt rätt, det skrivs alldelss för dåligt med blogg nu. Jag vet inte riktigt varför. Kanske för att jag gör SÅ mycket annat om dagarna. Vi shoppar, fikar, går på museum och utställningar, träffar de andra nordiska praktikanterna, går på bio, äter på restaungar, provar Berlins alla barer och drinkar, och somnar såfort jag kommer hem. Det är inte så ofta jag går hem direkt efter jobbet utan oftast går vi iväg på upptäcksfärd i den stora staden och kommer hem lagom till läggdags. Nu när det dessutom är ljust och skönt ute ett par timmar till efter jobbet är det ingen som vill gå hem.
 
Halva tiden här har redan gått, det är inte klokt. På måndag går vi in i vecka 12 av 20 så jag är rädd att det kommer gå riktigt fort nu. Och vi som har så mycket kvar att göra... I helgen ska vi (äntligen) åka till east side gallery, en del av Berlinmuren som står kvar och har använts som canvas för gatukonstnärer. Den är alltså full av grafitti, typ som ett galleri. Vi ska även besöka den lilla tillstummelse till "gamla stan" som finns kvar här. Det är ett torg med tre byggnader. Större områden än så klarade sig inte genom kriget.
 
Solen skiner, det är vår-jacke-väder och jag kunde inte ha det bättre! Puss på er!
 
 
 
En glass i solen efter jobbet - Mamma på besök <3 - Chokladbjörn har fått en ny cool tröja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0