Nässkryngklingsknepet


Mamma kommer du ihåg när vi var i Wien och jag gick runt och kliade näsan hela tiden? Jag sträckte ut och pressade ihop överläppen på något konstigt sätt för att inte klia med fingrarna (=peta i näsan). Du sa en gång att folk tittade konstigt och inte ville sitta bredvid mig i tunnelbanan när jag snöt mig. Men du älskade mig ändå. En sån mor...

I vilket fall, det jag skulle komma till var att den här skrynkla-näsan-tekniken även fungerar utmärkt om solglasögonen håller på att glida ner och man inte kan peta upp dom för att man har en unge i varje hand. Luta huvudet bakåt och skrynkla allt vad du kan, så glider brillorna upp igen. Om jag såg dum ut för 12 år sedan, vad gjorde jag då inte nu... Tur att jag inte känner någon och att barnen är för små för att skämmas för mig.


Kommentarer
Postat av: Mam

Men vad i hela världen!!!
Tror du att jag skämts för dig???
Nääääää aldrig i hela världen!!!
Hur mycket du än krynklat din söta lilla näsa.

Å inte sa jag väl att folk inte ville sitta hos dig??? Lilla gumman.... Kanske var du dundersnorig och därför aktade folk sig lite på bussen??

2013-07-18 @ 04:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0