Pyrenees, on top of the world



Efter en väldigt svängig bilresa upp i bergen kom vi fram till ett vackert stenhus med träbalkonger och träluckor för fönstren. Den ligger mitt i en skidort och skulle vara en dröm på vintern. Inte för att det inte är fint nu, utsikten är fantastisk! Det här med att vandra i berg med små barn var inte så tokigt ändå. Första dagen åkte vi mest bil upp och sen hade vi picknick och badade i en iskall flod. Sen krånglade vi oss genom en brant och kom fram till ett vattenfall. Det var så himla coolt att se och vattnet som kom direkt från bergstopparna var iskallt.

Nästa dag tog vi bilen till ett annat berg, så högt det gick. Sen fortsatte vi till fots rakt upp i över en timme och kom fram till en liten sjö som låg helt gömd och avskärmad från all civilisation. Runt om låg snödrivor och det gick knappt att fatta att man kunde ligga och sola i bikini och bada samtidigt som någon hade snöbollskrig bredvid. Jag gjorde en miniutflykt över toppen och såg nog det vackraste jag någonsin sett. En glaciär i bakgrunden, berg med vildhästar och snödrivor. Detta stod jag och stirrade på iförd bikini.

Det går knappt att förklara hur vackert och häftigt det är här men jag är så glad att jag får se allt detta. Jag som aldrig trodde att jag frivilligt skulle vandra runt med ryggsäck när jag kunde ligga på en sandstrand. Mui bien!

Bloggen fuckar lite så det där med bilder får vi hålla tummarna för...

https://cdn2.cdnme.se/1953199/7-3/pic_520912979606ee2a6b0e2668.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0