Vad hette det sa du, valborg?


Valborg? Vadå valborg? Det finns altså ännu en ledig dag i Sverige som blivit en ursäkt för alla mellan 14 och 40 att supa ner sig, "för att fira". Här sitter jag och klickar, helt oskyldigt, runt på internett och vad får jag se. Jo, imorgon är det valborg. Jag hade fullkomligt glömt bort denna så kallade högtid och att man firar den. Dagen före 1 maj. Förra årets valborg var fenomenal. Då var jag en nybakad 19åring och tog årets första dopp någon gång på valborgskvällen. Ack så ung...

Nästa års Valborg kommer jag troligen spendera i Sverige, närmare bestämt Göteborg. Då är jag 21 och ska väl fira det. Detta år nöjer jag mig med den tyska (altså min egen) traditionen. Fredagkväll = popcorn och film.

(Mamma, detta betyder givetvis inte att jag var full förra året och inte heller att jag gjorde dumma saker. Jag var såklart ett bättre exempel för alla andra jag umgicks med denna kväll.)



Kommentarer
Postat av: mam

Ha, knappast att du var... men det är annat nu. Ansvarsfull med 3 barn...

Men valborg är idag, lördag - alltså ingen extra ledig dag. Kul att du kommit igång med bloggandet igen!

kram

2011-04-30 @ 11:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0