Oktober bestäm dig


Min morgon har präglats av nominativ och ackusativ på tyska. Engelskan blir sämre och stava på Svenska kan jag heller inte snart. Men tysk gramatik, det kan jag! Fick ingen läxa idag och det firade jag med att köpa ett par skor på vägen hem. Jaja, jag vet men jag behövde faktiskt ett par svarta stövlar utan klack till hösten. Kan ju inte gå omrikng i tygskor jämnt och i klackar orkar jag inte gå varje dagen. Dessutom var de billiga.

Imorse frös jag i strumpbyxor och kofta under dunvästen men på väg hem fick jag klä av mig allt jag kunde för att inte svettas ihjäl. Jobbiga tider dessa, mitten på oktober. Snart åker jag till Sverige, då behöver man iallafall inte ora sig för att vara för varm, haha. Har lite problem med packningen men det löser sig nog. Min mor försöker övertyga mig om att jag har kläder hemma jag kan ha och inte behöver packa något alls. Men vad är meningen med att resa med tom väska? Det blir nog lite kläder iallafall.

Problemet med handbagage är allt man inte får ta med sig. Får nog rensa ur min necessär innan jag åker och hoppas på att det finns snälla människor hemma som är berädda på att låna ut plattång eller liknadne vid behov. Nu kurrar det i magen så jag ska värma en tallrik i kylen (hm, nej jag ska ta ut den ut kylen och värma den i micron. Även maten på tallriken ska bli varm.) och sen bär det väl av till lekplatsen med mina små monster igen.

Puss och Kram, Louise



Sunglasses: ON

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0