Tuts birthday weekend

 
Hej från en gammal Tut. Jag vaknade igår, på birthday weekend day 1, av att Jonatan sjöng för mig (typ tre ord sedan satte han på ja må du leva på mobilen) med tårta (en halv paj som blev över från i torsdags) och tända ljus. Man tager vad man haver. Med tanke på att han varit sjuk i tre dagar blev jag jätteglad. Efter att vi legat och dragit oss i sängen gick vi upp och ut till vårt varoitfrukosttställe med bottomless coffe. Det är så bra som det låter.
 
Efter frukost blev det en sväng till ett närliggande mall där jag hittade min nya favoritbutik och massor med fina kläder. Woop woop. Sedan fikade vi och sedan gick vi hem och vilade lite för att på kvällen åka ner till downtown och äta på en hamburgerbar med helt sjuka milkshakes. Så gott. Så mätt. Sedan gick vi vidare till en bar som var känd för sina cocktais. De var superäckliga. Hemska. Kanske var det de var kända för...? Sen åkte vi hem.
 
I dag, birthday weekend dag 2, åkte vi ut till Canada Olympic Park (Calgary hade vinter-OS 88) och tittade på kända idrottskanadicker på hall of fame. Jag kände igen en. Sedan åt vi lunch och tittade på söta barn som lärde sig åka skidor och coola snowboardare som hoppade och åkte half pipe.
 
Ikväll ska vi på Full moon party, det är typ en winter street fest. Vad det är vet jag inte riktigt, men man får varm choklad med marshmallows, det är fina ljus och spel och dans och musik. Blir nog mysigt. I morgon, birthday weekend dag 3, ska vi äta brunch högst upp i Calgary Tower. De har en restaurang som snurrar så man hinner se hela Calgary på en timme.
 
(null)
 
(null)

(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0