Hemma bra men hemma bäst


Vred precis om nyckeln och sprang rakt in i dörren. Har varit borta så länge att jag glömt att den går inåt. Men nu är vi hemma igen. Hemma i Barcelona. Det är fan inte lätt att hålla reda på alla hem. Barnet satt i bilen häromdagen och frågade vart vi skulle när vi åkte från tivolit vi besökt för att de varit snälla barn. Hem sa jag. Hem till huset, frågade hon? Nej hem till lägenheten vid stranden, sa jag. Stranden, sa hon och sken upp och ville gå och bada klockan halv 11 i bäckmörkret.

Men hemma är vi nu. I huset med pool. I det hem som kommer vara hem i fyra dagar till. Har precis packat upp och behöver snart packa igen. För att åka hem på riktigt. Hem till Sverige, till Göteborg, till min lilla lägenhet. Jösses vad tomt det kommer bli...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Å snart hem till hemma! Hem-till-mamma-hemma.

2013-09-02 @ 18:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0