#livetpåambassaden

 
I kväll bjuder min mångsidiga karriär på ett fotoknäck. I Berlin pågår i dagarna ITB som är en gigantisk turistmässa där bland annat Sverige försöker locka till sig turister genom att vifta med köttbullar och stulna älgskyltar. Sveriges montermänniskor, journalister och andra intressanta och trevliga människor kommer i kväll till ambassaden för att lyssna på tal av bland annat ambassadören och statssekreterare Eva Lindström, och inte minst, för att äta mat! Ambassadens egne fantastiske kock har svängt ihop en stor buffé med björktema. Allt är björk och det är såååå himla vackert. Lite träigt dock... *badum tischhhh*
 
Jag ska som sagt vara fotograf och får alltså förutom att springa runt bland viktiga och spännande människor mumsa i mig så mycket jag hinner av björkbuffén. I morgon bitti uppmärksammar ambassaden internationella kvinnodagen genom att anordna en stor frukost där jag, ebenfalls, ska agera fotograf/provsmakare av en ordentlig lyxfrukost. Så förutom att jag överanvänder kommatecken och flinkar in med tyska ord i svenska texter så har jag det rätt bra. Utlovar bilder när de först har publicerats på ambassadens hemsida.
 
Känner mig som en drottning, inte bara för att jag har eget godis och statyer
uppkallade efter mig utan einfach so...
 

Kommentarer
Postat av: Mam

men åhhh så många bloggar som jag har missat. Men nu har jag i alla fall snart pass.
Tack tut. Det är så himla kul att läsa om ditt liv i förskingringen.
Pusss

2015-03-05 @ 20:58:10
Postat av: Jonatan

Åh, jag som trodde det va foto-knäck på bilden.. badum tischhhh

2015-03-07 @ 18:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0