Viva España


Barnen ligger i säng (om än klockan elva) och jag har officiellt överlevt min första dag. Jag har spenderat sju timmar med två små spansktalande barn och tre timmar med att blivit visad shoppinggatan och den mycket vackra och gamla katedralen här i Sant Cugat del Vallès.

Hela staden förbereder sig visst för en stor fest. Det provskjuts raketer och överallt står uppbyggda scener med den Katalanska flaggan. Och(!) det fullkomligt pressas in ölbackar i de stora partytälten. Detta kan bli en fin helg.

Jag blev kvällen till ära serverad trerätters! Okej mamma, håll i dig nu men till förrätt åt jag toast med tomat och olivolja och sallad. Man delade tomaten på mitten och liksom klämmsmetade ut det på brödet. Sen på med olivolja och salt. Och det var gott!!! (Jag åt mycket sallad med! Med tomat och vinegrette!) Huvudrätt var spansk omelett och efterrätt färsk frukt. Det går fan ingen nöd på mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du lär dig, mitt hjärta. Snart kan du äta mat som folk:))

2013-06-27 @ 00:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0