Nagon har inte alla grisfötter i gelen...

 
Det är konstigt att jag överhuvudtaget har tid att arbeta sa mycket annat som det händer här pa kontoret. Lilla pappa (/chefen/sambon/anledningen till att jag fick det här jobbet) har fatt nys om att tunnan med godis är gömd i skapet bakom receptionen och kommer därför ner med jämna mellanrum för att fraga hur jag har det och le sitt allra vackraste vita leende. Detta betyder att han vill ha choklad. Nästa störningsmoment är företagets praktikant som inte verkar ha nagot som helst att göra eftersom att även han hela tiden smyger runt vid receptionen. Det började lite oskyldigt med att han i 10 minuter kunde sta och stirra i en brochyr men har med tiden utvecklats till ställande av dumma fragor. (Höhö, nä syster, inte sant ställande, jag tror inte de lyssnar.) Exempelvis om jag vet hur man kopierar eller hur man gör en Latte Macciato.
 
Det sägs ju att dumma fragor förtjänar dumma svar sa jag kontrade med nej, jag kan inte mitt jobb och jag tror det är en vanlig latte med en macka till... (Nu heter ju inte macka macka pa Tyska utan pa mitt nuvarande sprak blev skämtet lite elakare da eine Macke betyder att man inte riktigt har alla hästar i hagen, bestick i ladan, tar i skrona, was auch immer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0